EXPLICACIÓ SOBRE L’EXPEDIENT QUE COMPROMÍS VA FER AL SR. ALCALDE

Ja hem vist en la pestanya INICIS DEL COL·LECTIU com es va formar el grup i la relació que vam tindre amb el Sr. Alcalde: una relació a distància sense cap Harmonia.

En l’organització mai vam fer cap reunió per  comentar i preparar els Plens. Cap tipus de reunions periòdiques amb el col·lectiu. En qüestió de partit ens va excloure totalment, sense informar-nos  sobre el col·lectiu oficial i la conveniència d’integrar-nos en el seu funcionament intern.

Les coses van anar cada vegada a pitjor, amb desconsideracions, menyspreus i fins i tot insults,  i la situació es va fer insuportable per als dos regidors de Compromís, que van decidir dimitir. Ho van plantejar al col·lectiu. Carmen ho va fer de forma irrevocable. En el cas d’ Arturo vam pensar que seria millor passar al grup de No Adscrits per tal de no estar  baix la influència negativa del Sr. Maximino. En el cas de la incorporació de Miguel com a regidor, des de l’organització del partit ens van aconsellar que no isquera del Grup Compromís.

Abans de prendre la decisió definitiva, vam informar al Sr. Maximino  (encara que ell ho nega) i no va menejar ni un dit per intentar buscar solucions, ni va parlar amb el col·lectiu ni amb el partit. Per fi havia aconseguit el seu objectiu que era, des d’un principi, tirar-nos fora de l’equip de govern. Tan és així que, al dir-li que anava a dimitir, va contestar  “dimitíx prompte que jo necessite un altre regidor de cultura”. Com es veu, i hem dit abans, els menyspreus i les desconsideracions van ser una constant des del primer moment.

Posteriorment , vam informar al partit de que anàvem a dimitir. El partit devia saber de primera mà el que anàvem a fer. Vam explicar la situació i les raons per les que ho féiem.  Érem conscients que era la nostra obligació. Més tard ens vam assabentar que el Sr. Maximino  ja tenia oberta  una investigació i un expedient amb anterioritat al nostre problema .

Dins de la instrucció de l’expedient, i dins del seu  tràmit, ens van cridar vàries vegades davant de diferents càrrecs del partit per tal de veure la versió de tot  el col·lectiu i veure possibles contradiccions i arribar a la veritat dels fets.

Més  endavant ens van citar en València el mateix Comité de Greuges del partit, per confirmar la nostra versió dels fets.  Sabem que també es va citar al Sr. Maximino per què donara la seua versió.

Finalment  el comité de greuges  va fer la seua proposta de suspensió de militància durant 3 anys.  Vista la situació, el Sr. Maximino  es va donar de baixa del partit voluntàriament,   pocs dies abans d’adoptar la resolució definitiva, que es va quedar sense efecte  al donar-se de baixa.

Ara que el Sr. Maximino  ja no està en el Grup Compromís, podem continuar el treball conjuntament dins de compromís,  ja que ja no tenim cap problema amb el partit del que estem molt orgullosos per la tasca que s’està fent, junt al PSOE, en la Comunitat Valenciana i en ciutats com València o Castelló.

REGIDORS DE COMPROMÍS